Nån som orkar läsa?

Hej allihopa!

I helgen var jag som sagt hos mormor och morfar och har ju bloggat lite medans jag va där men har inte skrivit så "noggrannt" eller vad man ska säga så ni kanske inte har fattat riktigt vad som har hänt? I alla fall så tänkte jag berätta det nu. :)

Fredag: Först var jag i skolan men missade sista lektionen för jag var tvungen att gå tidigare eftersom jag skulle passa ett tåg.
Mamma och jag kom fram till mormor och morfar i Dalarna vid 8 - halv 9.
Då åt vi middag och sen kollade jag lite på Let´s Dance och sen var jag med familjen/släkten. :)

Lördag: Blev väckt av mamma klockan 8 och då åt vi frukost och klädde på oss och åkte iväg till skidbacken, kom fram dit vid 10. Då hyrde vi sidor och köpte liftkort och sen började vi åka.
Vi åkte i ungefär en halv timme och sen åkte vi till en värmestuga och fikade lite och sen åkte vi i ungefär en timme till och sen åkte vi hem till mormor och morfar. :)
Då gick jag och la mig och sov och vaknade ungefär fyra timmar senare (klockan 5). Då lagade vi mat och sen åt vi, sen duschade jag och sen åkte mamma och mormor på nån konsert så då var det bara jag och morfar hemma. Vi fixade chips, japanmix (naturgodis) och dricka och kollade på Melodifestivalen.
Vid 10 kom mamma och mormor hem och då kollade vi på lite av Melodifestivalen igen som morfar hade spelat in eftersom mamma och mormor inte hade sett det. :)
Sen gick vi och la oss men jag somnade inte för ens vid 2 eftersom jag hade sovit på dagen. ;)

Söndag: Vaknade halv 9, såg att det var typ - 20 grader ute, tänkte att det inte va nån idé att åka skidor, försökte somna om men kunde inte så låg och läste och spelade mobilspel i ungefär en timme (?).
Vid 10 gick jag upp och åt frukost, satte mig lite vid datan tror jag (kommer inte riktigt ihåg).
Sen när klockan var två så hade temperaturen ute sjunkit så mamma och jag åkte till Grönklitt (skidbacken) och åkte lite. I ungefär 45 minuter. Det blev inte så länge för först fick mamma kramp i fötterna av pjäxorna men sen gick det över och då åkte vi lite men sen fick jag kramp i fötterna av pjäxorna och frös jättemycket så vi åkte hem.
Handlade påvägen hem inför tågresan som skulle ha blivit av på kvällen.
Åkte hem, duschade, packade, åt och sen åkte vi ner till tågstationen och var beredda på att åka hem men så blev det inte för vårat tåg var inställt p.g.a vädret så SJ skulle skicka några ersättningsbussar men de kom aldrig och vi orkade inte vänta längre än 45 minuter så vi åkte hem och kollade på OS och myste lite och sen gick vi och la oss.

Måndag: Vaknade vid 9 - halv 10, då kollade vi på datan om det gick några tåg eller bussar och vi bokade två biljetter till en buss som gick 11:40.
Så vi åt frukost och packade ihop allting, fixade oss och sen åkte vi ner till stationen och så kom bussen och vi åkte iväg.
Bussresan skulle ta 4 ½ timme men blev lite försenad p.g.a trafiken, ett motorstopp och så...
Kom till City Terminalen vid 5, då kom pappa och linus och hämtade oss och så åkte vi till Donken och köpte mat, åkte hem, åt och nu sitter jag här och lyssnar på musik. :)

Tänkte snart ta ett bad och sen ta det lugnt och kolla på tv och så. :)

Hoppas att ni fattar lite bättre va som har hänt för min del den här helgen nu. ;)

Skulle både ha tränat och gått i skolan idag men kunde inte för jag kom ju inte hem förens vid 5.. ;)

Men imorgon ska jag i alla fall till skolan men det är ingen träning så kanske ska hitta på någonting med en kompis eller bara åka hem och plugga.. :P vi får se.

Men nu ska jag gå.
Vi hörs!
CIAO ♥ /E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0