Helgen

Tjena! :)
Förlåt för dålig uppdatering de senaste dagarna men jag har varit lite upptagen ;)
Men jag ska ta igen det nu :)

Fredag: Åkte direkt hem efter skolan och tog det lite lugnt och väntade på att pappa och linus skulle komma hem. Dom kom hem vid 4-halv 5 kanske och då drog vi till Sickla och handlade present till Nelina (Jag köpte ett par örhängen till henne på Guldfynd) och godis till kvällen :) Sen åkte vi till Olivia i Skuru och vi var ensamma hemma i typ en kvart och sen kom hennes syrra hem och typ 15 minuter efter det så kom hennes mamma, låtsaspappa och låtsasbrorsor hem. Jag hade inte träffat barnen förut men Olivias låtsaspappa hade jag träffat typ en gång innan, men iaf.. Killarna (=barnen) var jättesöta :) tre stycken ;)
Vi kollade lite på teve och lekte lite med killarna en stund och sen blev det mat och då åt vi och sen var det dags för Idol så då plockade dom fram godis och så och så kollade vi lite på det, men sen tyckte jag och Olivia att det blev tråkigt så vi gjorde nånting annat, kommer inte riktigt ihåg...
sen vid halv 11 så gick mamman och låtsaspappan och lade sig och då kollade jag och Olivia på filmen som dom hade hyrt som hette: Dumpa honom!, vi kollade på den tillsammans med läsk, godis och chips :) JÄTTEMYSIGT! ;D<3 men vi såg typ bara halva för vi orkade inte mer så vi gick och la oss... klockan var kanske kvart över 11-halv 12 då:)

Lördag: Jag vaknade vid halv 8 av mig själv! :O Då så spelade jag lite på mobilen och läste nån tidning som Olivia hade, sen vaknade olivia av vibrationen från min mobil ;) Då låg vi och snackade lite och sen så gick vi upp och då kollade vi klart på filmen, den va bra ;D och lekte lite med killarna, och sen åt vi frukost och sen klädde jag på mig och sen vid halv 11 kom pappa och hämtade mig. Han hämtade mig så tidigt eftersom jag skulle vara hos Nelina 20 över 11.
Men vi åkte hem och jag bytte om till "ridkläder" och packade lite handduk och så och sen fick jag skjuts til Nelly.
Typ 10 minuter efter att jag hade kommit dit så åkte vi igen, då till ridningen.
Jag var jättenervös när vi var påväg dit för att hästen skulle stegra och typ så.... Men iaf. när vi kom fram så fick vi hämta hästarna i hagen själva, och det var lite pirrigt och så.. men det gick bra, och sen så borstade vi dom och sen gick vi med dom till nåt hus och där gick vi upp på dom med hjälp av en pall xD Min häst hette Mindalka och var söt :P
Sen gick vi iväg, jag ville att nån skulle leda hästen i början, alltså hålla i den med en rep typ så då gjorde en tjej det som jobbade där :)
Det var jätekul att rida och inte alls så läskigt som jag trodde, vi gick i skogen, eller typ på en stig/väg i skogen, vi bergsklättrade med hästarna och travade :)
Min häst blev "ledd" hela tiden så jag red alltså inte helt själv, men jag ville säga till men jag vågade inte :P
Jaja, det var kul iaf, vi blev klara vid 3 ungefär och då åkte jag och Ida hem till henne där vi duschade och sen gick vi till Nellys mamma och så var vi där resten av kvällen. Vi åt tacos, lekte Burken, mörkerkurragömma och massa annat skojj xD
Sen vid halv 10 kom mamma och hämtade mig med cykel så jag fick cykla hem medans mamma gick :P
När jag kom hem så åt jag lite frukt typ och så och sen gick jag och lade mig.

Jag tog inga bilder, men Nellys föräldrar gjorde det och dom sa att dom skulle skicka dom till oss så dom kommer nog snart :) Jag lovar att lägga upp dom :)

Nu ska jag försöka få tag på nån, har varit hemma och haft tråkigt hela dan...

hejdå ;)<3
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0